BREEX Smartchargers–laadsystemen onderscheiden zich van de concurrentie dankzij load balancing. Onze laders zijn geschikt voor vrijwel alle toepassingen en zorgen voor een optimale verdeling van energie. Zo hoeft u uw netwerk niet onnodig uit te breiden en bespaart u heel wat kosten. Er zijn verschillende load balancing-opties mogelijk, naargelang uw specifieke situatie. Wij lijsten ze graag voor u op!
Al onze laadsystemen leveren 22 kW per laadpunt op. Is die hoeveelheid stroom niet aanwezig? Dan is een stroomverdeling nodig. Als er bijvoorbeeld maar 22 kW (32A) beschikbaar is en u wil twee auto’s laden, verdelen wij de 22 kW over beide auto’s, zodat ze allebei op 11 kW (16A) kunnen laden. Zodra er een auto opgeladen is, zetten wij het vermogen automatisch over naar de andere auto. Die kan dan weer op volle kracht opladen.
Meerdere laadpunten op meerdere laadsystemen
Zijn er meerdere laadpunten aangesloten op één installatiegroep (bv. drie laadsystemen met zes laadpunten)? Dan verdelen we het vaste vermogen over de verschillende ladende auto’s. Een voorbeeld: Als er zes auto’s tegelijk opladen, verdelen we de stroom over alle wagens. Als er drie volledig opgeladen zijn, kunnen alle auto’s weer op maximale kracht laden.
Dynamische load balancing
De tweede load balancing-optie kunnen we combineren met een wisselende hoeveelheid energie. Teruggrijpend naar het vorige voorbeeld, kunnen we naast het hoofdlaadpunt een extra energiemeter of load balancer plaatsen, die het verbruik exact opmeet. Zo kan u energie die ook voor andere toepassingen bedoeld is uitsluitend voor de op te laden wagens beschikbaar stellen.
Een voorbeeld: Een gebouw heeft een 100A-netwerkaansluiting waarop drie laadsystemen zijn aangesloten. Wanneer er in het gebouw geen energie wordt verbruikt, kunnen de laadpalen de volledige 100A verdelen over de wagens. Als het gebouw zelf ook stroom nodig heeft (bijvoorbeeld 20A), krijgen de laadsystemen nog maar 80A toebedeeld.
Faseverdraaiing
Tot slot verwerken wij ook een faseverdraaiing in onze BREEX Smartchargers-laadsystemen. Dat betekent dat twee monofasig ladende voertuigen nooit het risico lopen dezelfde fase te gebruiken. Auto’s hoeven zo niet gebalanceerd te worden omdat er gerichte elektriciteitscontrole plaatsvindt. Bovendien laadt uw wagen sneller op.
Eigenschappen van onze stroomtrafo's voor indirecte load balancing
Compact en deelbaar
Geschikt voor geïsoleerde geleiders
Voldoen aan de eisen van IEC61869-2
Gegarandeerde nauwkeurigheid
Kleurgecodeerde aansluitingen vereenvoudigen de montage